Bli kund

Vi har levererat städprodukter, städutrustning, städmaterial och städmaskiner till nöjda kunder i flera år. Öppna ett konto idag och få tillgång till Sveriges BÄSTA priser direkt!

Bli kund – Ansök om konto

  1. Fyll i formuläret så återkommer någon av våra medarbetare till dig inom 24 timmar med dina inloggningsuppgifter.
  2. Alternativt ladda ner kontoansökan genom att klicka här (pdf). Fyll i alla uppgifter och skicka in med kopia på registreringsbevis till:

SMB Städ Materiel Bolaget AB
Banvaktsvägen 24
171 48 Solna

Genom att ansöka om ett företagskonto godkänner du våra försäljningsvillkor.

Leveransvillkor
Fraktfritt vid order överstigande 2 000 kr netto inom Stockholm och 6 000 kr inom Sverige. Gäller ej till privatpersoners adress till övriga Sverige. Under fraktgräns debiteras verklig fraktkostnad. Tjänster som inbärning och avisering går att lägga till. Bli avtalskund för skåpservice. Leveranser sker vardagar kl. 8-17.

Beställning som inkommer vardag innan kl 8:00 skickas ut inom 48 timmar. Under rea- och kampanjperioder kan leveranser ta något längre tid än normalt pga ökad efterfrågan på kampanjartiklar.

* Vi hoppas på att en fraktfri gräns kommer att motivera våra kunder att samla ordrar för att minska antalet småorder och därmed också minska miljöbelastningen från transporterna. Detta går i enlighet med den miljöpolicy som vi arbetar med där fokus är en hållbar utveckling och framtid med så liten miljöpåverkan som möjligt. I en tid där plast byts ut mot kartonger och där miljö och klimatfrågan toppar listan över vad som är viktigast för människor och företag i Sverige hoppas vi att vi tillsammans med er kan slå ett slag för denna viktiga fråga!

Om vi inte lyckas leverera din beställning
När vi kommer fram till dig eller din kund levererar vi varorna till dörren. Det är viktigt att vi har fått eventuell portkod. Om vi inte kan ta oss in i trapphuset eller lastkajen kommer vår förare att ringa er på det telefonnummer ni angett vid ert köp. Chauffören stannar max 10 minuter per stopp. Får föraren inte tag på er kommer leveransen att gå i retur och ni blir debiterade för en bomkörning. Vår personal på kundtjänst kommer att kontakta dig för att boka in en ny leverans alternativt lägga den på nästa leveransrutt. Vid småleveranser i Stockholm kan godset komma att lämnas på leveransadressen utan kvittens.

Betalningsvillkor
I samarbete med Collector Bank AB erbjuder vi betalning med Collector Checkout som samlar alla de viktiga betalsätten i en och samma lösning – välj mellan faktura, kortbetalning, delbetalning eller direktbank. (betalningsalternativen kan variera över tid). Ni bestämmer själva vilket betalsätt ni vill använda i kassan, innan ni bekräftar köpet.

Faktura eller delbetalning innebär att ni får levererat varorna innan ni betalar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura som skickas till er. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan ni bekräftar köpet. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. SMB förbehåller sig dock rätten att helt eller delvis ta bort kredittiden.

Kortbetalning. Vi accepterar följande kort: Visa och MasterCard. Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder oss av PCI-DSS-certifierad kortbetalningslösning. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Hela beloppet debiteras ditt kort vid köpet. Inga kortnummer sparas.

Äganderättsförbehåll gäller för varor sålda på kredit till dess att de är till fullo betalda.

Kunduppgifter som lagras
Namn, adress, e-postadress, telefonnummer, köphistorik. SMB sparar dina uppgifter för marknadsföringsändamål.

Transportskador och Reklamationer
Mottagare är ansvarig för att kontrollera att antal pallar, kolli och varor överensstämmer med fraktsedeln och följesedeln, samt att godset är i oskadat skick. Eventuella brister och skador skall noteras på fraktsedeln och följesedeln innan den undertecknas. SMB kundtjänst skall alltid informeras om den felaktiga leveransen vid mottagandet eller senast inom 3 arbetsdagar ([email protected]). OBS! Om det inte finns avvikelse noteringar på fraktsedel/följesedel, betyder det att mottagaren godkänner leveransen som den är. I det fall chauffören inte har tid att vänta tills mottagaren har kontrollerat leveransens kondition, skall detta noteras på fraktsedeln och både chauffören och mottagaren skall underteckna fraktsedeln med noteringar. Skador som är klart synliga skall fotograferas.

Returer och Ångerrätt
Öppet köp gäller ej. Retur av produkter accepteras inom 5 arbetsdagar från leveransdatum för lagerförda produkter, dock ej beställningsvaror. Kunden betalar full returfrakt, varan krediteras efter att SMB mottagit och godkänt returnerat gods i oskadat, oöppnat emballage.

Restorder
Restorder under 500 kr netto restnoteras ej utan måste ombeställas. Alla kunder har dock möjlighet att begära byte av artikel mot likvärdig vara för att slippa restorder.

Felleverans
Kontakta vår orderavdelning och anmäl felleverans inom 3 arbetsdagar efter mottagandet. Orderavdelningen utfärdar en retursedel på godset som mailas eller följer med chaufför. Godset skall alltid returneras i oskadat emballage. Kontrollera att returnerat gods stämmer med returordern. SMB ansvarar ej för oaviserade returer.

Priser
Aktuell prislista ersätter tidigare prislistor och gäller tills vidare. Alla priser är angivna exklusive svensk mervärdesskatt. (f.n. 25%) Alla priser gäller per styck eller per liter om inget annat anges. Vi förbehåller oss rätten att justera priserna under ovanstående tid vid prishöjningar från leverantör på över 3% eller valutakursändringar på över 5%. Vi reserverar oss för tryckfel. SMB förbehåller sig rätten att avgöra kundstatus och rabatter.
Kvinna talar med kund i städbutiken